Pandora og millenials

Home » Pandora og millenials

Pandora og millenials

Tekst: Eva Kistrup

ComCaseCompetition er nu en fast etableret del af kommunikationsmiljøet i Danmark. Konkurrencen, hvor danske og internationale kommunikationsstuderende får muligheden for at teste deres færdigheder hos nogle af de største, danske globale virksomheder. Tidligere caseværter tæller Coloplast, Carlsberg, Maersk, Novo Nordisk, Novozymes, Egmont, Maersk, Arla Food og Ørsted. Konkurrencen er et samarbejde mellem CBS, Djøf og casevirksomheden. K1 er en af støtterne bag konkurrencen.

En dansk verdenssucces

I år er det smykkegiganten Pandora, der stiller årets case. Mads Twomey-Madsen, Vice President Corporate Communications & Sustainability har tidligere været casestiller i sin tid hos Novozymes, og han ser CCC som en spændende mulighed for Pandora, der kan give virksomheden inspiration og viden til videre udvikling.

”Pandora er grundlagt i 1982, og har udviklet sig fra at være en lille dansk guldsmedebutik til verdens største smykkebrand med butikker og kunder verden over. Vi ser det som en enestående mulighed at kommunikationsstuderende kan byde ind med deres, i forhold til vores branding og udvikling fremover.”

 Auditorium

En dansk verdenssucces

I år er det smykkegiganten Pandora, der stiller årets case. Mads Twomey-Madsen, Vice President Corporate Communications & Sustainability har tidligere væres casestiller i sin tid hos Novozymes, og han ser CCC som en spændende mulighed for Pandora, der kan give virksomheden inspiration og viden til videre udvikling.

”Pandora er grundlagt i 1982 og har udviklet sig fra en lille dansk guldsmedebutik til verdens største smykkebrand med butikker og kunder verden over. Vi ser det som en enestående mulighed til at se, hvad de kommunikationsstuderende kan byde ind med, i forhold til vores branding og udvikling fremover.”

Mange gode forslag

Pandora var i sidste uge været værter for et introarrangement til ComCaseCompetition for danske og internationale studerende, der gerne vil være med i CCC.

”Vi inkluderede et lille gruppearbejde, hvor de studerende fik lejlighed til komme med deres bud på, hvordan Pandora kunne komme bedre i kontakt internationalt med aldersgruppen 18 til 35, også kaldet Millenials. Vi fik virkelig mange gode forslag. F.eks. mente flere, at vi kunne styrke vores brand med at fortælle mere om vores Social Responsibillity aktiviteter, primært i Thailand, hvor vores produktion foregår. Her fik vi mange gode og konstruktive forslag. Vi fik også gode forslag til at kommunikere mere om sustainability, hvor vi jo også står stærkt. Det var en meget positiv oplevelse, og vi glæder os til selve konkurrencen, der finder sted den 21-22 marts på CBS, ” forklarer Mads Twomey-Madsen.

Tilmelding til ComCaseCompetion er 3. marts. Studerende, der har lyst til at deltage, kan finde information her:  https://www.djoef.dk/kurser-og-arrangementer/case-competition/communication-case-competition.aspx

 

 Om Pandora:

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 32.000 medarbejdere, hvoraf ca. 14.000 arbejder i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på Nasdaq Copenhagen. I 2018 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 22,8 mia. (ca. EUR 3,1 mia.). For yderligere oplysninger henvises til www.pandoragroup.com.

Bag artiklen

Eva Kistrup er uddannet Mag. Art i Litteraturvidenskab og sprang direkte ind i branchen som tekstforfatter og rådgiver i strategisk kommunikation og markedsføring for danske og internationale virksomheder. Fra 1999 til 2010 var Eva medejer af Discus Communications, et integreret kommunikationsbureau med fokus på IT-virksomheder. Siden 2010 har hun rådgivet start-up og upstart-virksomheder med målrettet kommunikation. Og nu gælder det COVER POWER, der formidler vikarer til kommunikation og markedsføringsvirksomheder. Eva er medlem af bestyrelsen i K1 og redaktør for nyhedsbrevet. Desuden anmelder hun ballet for det internationale medie danceviewtimes.

By | 2019-03-14T11:05:00+00:00 marts 14th, 2019|Categories: Artikler|0 Comments

About the Author:

Jeg har en kandidatgrad i Film- og Medievidenskab fra KU, samt en bachelorgrad fra CBS i Engelsk og Organisationskommunikation. Jeg interesserer mig for at integrere det menneskelige aspekt med det strategiske i en kommunikationssituation og bestræber mig på at følge min egen opskrift, så vidt det er muligt. Jeg arbejder selvstændigt med intern og ekstern kommunikation og organisationskulturer, primært inden for skriftlig formidling. Mit brændende fokus er et seriøst, fagligt perspektiv, samt at forstå mennesket i organisationen, dets dybereliggende motiver for valg og handling. Jeg har en stærk passion for ord og ordnørderi.

Leave A Comment

Følg K1 på Twitter – #K1DK